lauantai 22. maaliskuuta 2008

Tero kuumeessa

VALPARAISO, CHILE

Yllättäen Tero oli aamulla sairaana. Hänellä oli noussut kuume, joten hän päätti jäädä lepäilemään suurimmaksi osaksi päivää. Hän ei halunnut edes aamiaista. Menin yksin aamiaiselle, jossa selvisi etten ollut vain kuvitellut kuulevani suomenkieltä alakerrasta edellisenä iltana. Siellä majaili seitsemän parikymppistä suomalaista, jotka olivat tulleet Valparaisoon pääsiäisen viettoon Santiagosta. Osa oli Chilessä vain matkailemassa, mutta osa opiskeli Santiagon yliopistossa vaihto-oppilaina. He olivat bailanneet lähes aamuun asti. Kaksi heistä selviytyi aamiaiselle. He olivat mukava pariskunta, joista toinen oli vuorotteluvapaalla Helsingin Kaupungin puisto-osastolta, jossa hän vastaa Helsingin puiden hyvinvoinnista.

Meidän oli tarkoitus tänään selvitellä lentoja Santiagosta Calamaan. Homma osoittautui mahdottomaksi, koska pääsiäisen takia kaikki toimistot ja lähes kaikki kaupatkin olivat kiinni. Niinpä kävin vain ostamassa lähikioskista vettä ja porkkanoita.

Kävin yksin lounaalla Color Cafessa, joka sijaitsi aivan Concepcion-kukkulan keskellä. Se on pieni, mutta viihtyisä, hassun sisustuksen omaava kahvila-ravintola. Tarjolla oli päivän menu, johon kuului sosekeitto, salaatti, jauhelihapihvi ja jälkiruoaksi lettu hillolla ja kermavaahdolla. Kuulostaa paremmalta kuin maistui, mutta oli ihan syötävää. Paikka oli tupaten täynnä ja siellä oli kiva tunnelma.

Levättyään koko päivän Tero voi vähän paremmin viiden maissa iltapäivällä. Lähdimme syömään pieneen teehuoneeseen, jonka löysin aikaisemmin päivällä. Siellä oli tarjolla täytettyjä voileipiä ja erilaisia pikkuherkkuja erinomaisen teen kera. Meillä ei ollut mitään kiirettä, joten joimme isot kannulliset teetä ja Tero sai syödäkseen. Illalla surffailimme huoneessamme netissä wifi-yhteydellä matkasuunnitelmaa laatien. Mukavaa, kun voi käyttää nettiä omasta hotellihuoneesta käsin. Tämä tulee varmasti yleistymään tulevaisuudessa.

Anonyymi kirjoitti...

Moikka Tero ja Merja!

Olipas hauska törmätä uudestaan Machu Picchulla! Tunnustamme yo. tekstin, eli olimme todellakin juhlineet varsin myöhaiseen asti kyseisena paivana :-). Toivottavasti saitte edes jonkin verran kuitenkin nukuttua!

Ei muuta kuin rattoisaa ja onnistunutta loppumatkaa teille!

T. Sami ja Maija helsingistä

Tero_ja_Merja kirjoitti...

Hyvin nukuttiin; ette te nyt ihan mahdottoman levotonta aanta paastellyt :D